Prawie każdy nowicjusz przedsiębiorca przed założeniem własnej firmy powinien prześledzić wiele czynników, które pomogą mu w zwiększeniu rozpoznawalności nowej marki. Jednym z zasadniczych pytań, które należałoby sobie zadać, jest postanowienie, co tak rzeczywiście kryje się pod pojęciem identyfikacja wizualna firmy.
Najprościej mówiąc, identyfikacja wizualna firmy obejmuje wszelkie działania mające na celu zwiększenie liczby konsumentów, którzy kojarzą dane logo z określonymi towarami. Dzięki zabiegom tego typu, marka staje się nie tylko bardziej rozpoznawalna, niemniej jednak także klienci nabierają do niej coraz więcej zaufania.
Wizerunek marki to kluczowa sprawa mająca wpływ na wielkość sprzedaży jej towarów. Wydaje się bezsporne, że zatrudnieni w danym zakładzie usługowym pracownicy powinni dbać o jego wizerunek w taki sposób, żeby był on omal nieskazitelny. Na wizerunek danej firmy składają się takie szczegóły jak krążące o niej w internecie opinie, charakterystyczne, wyróżniające ją logo, czy produkty i usługi kojarzone przede wszystkim z tą daną firmą. Aby wyprodukować i dostatecznie rozpowszechnić pozytywną opinię dotyczącą danego producenta, najczęściej, adekwatnie w większości przypadków, dyrektorzy i prezesi decydują się na zatrudnienie profesjonalistów od wizerunku i public relations.
Niewątpliwie niełatwo jest mówić o budowaniu rozpoznawalności i renomy określonej marki, jeżeli już nie ma ona charakterystycznego znaku firmowego. Projektowanie logo powinno być w zasadzie pierwszą czynnością, którą młody, początkujący przedsiębiorca projektuje jeszcze przed zarejestrowaniem swojej działalności w właściwym urzędzie. Dlaczego logo odgrywa tak zasadniczą rolę? Znak firmowy to dobrze pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy po dokładniejszym zanalizowaniu metki na ubraniu czy napisów na opakowaniu. Powinien on wywoływać w konsumentach pozytywne emocje i uczucia, zachęcające do zakupu. Pożądaną cechą logo jest też zwykłe zapamiętywanie w pamięć. Z jakiego powodu to takie ważne? Badania wykazują, że klient, który raz był zadowolony z produktu danej firmy, chętniej kupi kolejny produkt tej marki, jeżeli już zapamiętał jej logo.
Polecamy: Dobry projekt od Whiteart www.intensa.pl
0 komentarze:
Prześlij komentarz