Praca z dziećmi jest pracą wymagającą kilka wysiłku. Nie tylko należy ukończyć odpowiednie studia.
Konieczne jest takżerównież odbycie stosownych praktyk w tym kierunku. Dopiero one razem uprawniają młodego nauczyciela do tego, żeby mógł on pracować z dziećmi. Jeszcze do niedawna tacy początkujący nauczyciele musieli przygotowywać konspekt lekcji na każde zajęcia, jakie mieli w planie na dany dzień. Dzisiaj już nie muszą oni przygotowywać ich na tak masową skalę. Zdarza się jednak, że rozpoczynający nauczyciel wspiera się konspektami, bo ułatwiają mu one pracę i podział czasu na lekcji. W takich konspektach nie tylko brało się pod uwagę kolejne etapy pracy z dziećmi. W nich starannie zawierano informacje o tym, co w danym momencie zajęć robi nauczyciel i uczniowie. Na każde pytanie uwzględniano dokładnie sprecyzowane odpowiedzi. Konspekty lekcji uwzględniały również to, jakie pomoce dydaktyczne na konkretnych zajęciach zostaną wykorzystane. Ich przygotowanie było de facto pracochłonne i zajmowało młodym nauczycielom dużo czasu. Tym bardziej, że kiedyś opracowywano je dla rzeczywiście wszystkich prowadzonych zajęć, nie robiło różnicy czy był to wf czy zajęcia wyrównawcze. Konspekt był niezbędny. Właśnie kiedy z tego się zrezygnowało, nauczyciele mają więcej czasu na to, żeby szczegółowo przygotować się do lekcji lub wymyślać sposoby, żeby były one dla dzieci atrakcyjne. Mogą pracować nad metodami i technikami nauczania. Zaangażowanie nauczyciela ponieważ bardzo widocznie przekłada się na to, jakie efekty w nauce osiągają jego uczniowie.
Źródło: edukacji wczesnoszkolnej .
0 komentarze:
Prześlij komentarz